Disciples – seria strategicznych gier turowych w konwencji dark fantasy wydanych przez firmę Strategy First. Gra toczy się w magicznym świecie Nevendaaru, który powoli pochłania wojna między występującymi tam rasami. Seria wyróżnia się oryginalnym podejściem co do sposobu prowadzenia bitew - jednostki nie poruszają się po polu walki.

Europa Universalis – komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego osadzona w realiach epoki nowożytnej, wyprodukowana przez szwedzkie studio Paradox Entertainment i wydana na świecie przez Strategy First. Światowa premiera gry na platformę Microsoft Windows odbyła się 22 lutego 2001 roku. W 2002 roku została wydana jej kontynuacja, Europa Universalis II, w 2007 – Europa Universalis III, a w 2013 – Europa Universalis IV. W Europie Universalis gracz kieruje jednym z kilku państw europejskich. Jego zadaniem jest doprowadzenie własnego kraju do potęgi gospodarczej i militarnej, co osiągalne jest poprzez prowadzenie wojen, dyplomację, kolonizację orazhandel. Inspiracją dla twórców była gra planszowa o tym samym tytule.

Wiedźmin –komputerowa fabularna gra akcji osadzona w świecie wiedźmina autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, wyprodukowana przez polskie studio CD Projekt RED i wydana przez Atari. Jej premiera odbyła się 26 października 2007 roku na platformie Microsoft Windows, natomiast w kwietniu 2012 roku ukazała się jej wersja na komputery z systemem OS X. W Wiedźminie gracz wciela się w głównego bohatera uniwersum Sapkowskiego, wiedźmina Geralta z Rivii. Akcja gry toczy się po wydarzeniach z Sagi o wiedźminie, gdy ocalały Geralt, popadłszy w amnezję, uczy się na nowo swojego zawodu. Gracz odzyskuje doświadczenie utracone przez głównego bohatera poprzez walkę z wrogimi ludźmi i bestiami. W międzyczasie stawiane są przed nim wybory moralne wpływające na losy świata gry. Komputerowy Wiedźmin odzwierciedla mroczny świat uniwersum, jakkolwiek fabuła nie uzyskała oficjalnego wsparcia Sapkowskiego.

Twierdza - osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców. Wygląd naszego zamku możemy kształtować własnoręcznie, korzystając z szerokiego wachlarza takich elementów, jak mury, wieże, mosty zwodzone czy wilcze doły. Równie ważnym elementem jest rozwój infrastruktury ekonomicznej, która zapewni nam stały dopływ surowców, a naszym poddanym jedzenie oraz pracę. Gra podzielona jest na dwie zasadnicze części: ekonomiczną, w której najważniejszym elementem jest rozbudowa osady, oraz militarną, gdzie podczas epickich potyczek bronimy swego zamczyska bądź przeprowadzamy oblężenie twierdzy przeciwnika. Uzupełnienie gry stanowi tryb wieloosobowy, przeznaczony dla max. 8 graczy.

Citadels -strategia czasu rzeczywistego, która opowiada na nowo legendę o Królu Arturze i Rycerzach Okrągłego Stołu, walczących z armią Morgany i Mordreda. Każdej ze stron konfliktu poświęcono odrębną kampanię. Rozgrywka skupia się budowie i obronie zamków, zarządzaniu ekonomią królestwa oraz dowodzeniu wojskiem. Twórcy przygotowali kilka dodatkowych trybów zabawy (w tym rywalizację i kooperację).

Darklands - to nietypowa jak na swój gatunek gra RPG firmy MicroProse, która zamiast przenosić nas do fantastycznej krainy, pozwala zagłębić się w realia piętnastowiecznych Niemiec, wraz ze wszystkimi charakterystycznymi dla tego okresu wydarzeniami: wzrastającą rolą Kościoła katolickiego, szerzącą chaos wśród zwykłych mieszkańców inkwizycją papieską czy przewrotami na królewskich dworach.

Źródło: http://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp?TEM=80&STR=4
Nie jestem zwolenniczką gier komputerowych. Chcę jednak powiedzieć, że czytając powyższy tekst doszłam do wniosku, że może warto byłoby spróbować zapoznać się bliżej z tą formą rozrywki i to jeszcze w wymiarze tej epoki. Myślę, że to dobry pomysł.
OdpowiedzUsuń